Egymásba fordított két korong

Milyen területeket fejleszt?

Finommotoros készség

  • A dolgok megfogása, kézben tartása egy teljesen új világot tár fel a gyermek számára, amely később lehetővé teszi, hogy magáért és magának csináljon dolgokat, mint például az evés, fogmosás, olvasás, írás és rajzolás. A baba születéstől fogva megragadhat tárgyakat, hiszen a megfogás egy alapvető reflex. Azonban mire a gyermek eléri a három vagy négy hónapos kort, mindkét kezével tudatosan megpróbálja megfogni a tárgyakat. Azon lesz, hogy elérje és megfogja kedvenc játékait. Egy éves korára már meglesz a kellő koordinációja, hogy az apró dolgokat is felvegye, és biztonságosan a kezében tartsa.
  1. A fogás, mint minden más készség fokozatosan fejlődik. Az első évben hét fogási mintát (palmar fogási reflex, palmar fogás, radial palmar fogás,…) is megfigyelhetünk a gyermekeknél. Számos módszer és fejlesztő eszköz, játék segítheti a babát a különböző fogási minták kialakításában, amelyek a növekedése során végül különféle finommotorikus készségekhez vezetnek. Jelelmzően a 8-9 hónapos gyermekeknél alakul ki a „radial digital” fogás, amikor a gyermek ujjheggyel kezdi felvenni a tárgyakat, nem pedig egész kézzel. Ezért is fontos, hogy nyolc hónapos koráig vastagabb tárgyakat használjunk a fogás fejlesztéséhez, mint ezt az egymásba fordított két korongot.
  2. Három hónapos kor körül már nyugodtan adjuk a kezébe a játékot és figyeljük meg, hogy hogyan fogja meg és meddig tudja tartani.
  3. Később mikor már a gyermek biztos a tárgy megfogásában, megtartásában tegyük elérhető távolságba, hogy magától meg tudja ragadni. (Ne tegyük a tárgyat olyan messzire, hogy esélye se legyen a gyermeknek elérni azt, különben frusztráltá válhat.)

Szem-kéz koordináció

  • A szem-kéz koordináció egy összetett kognitív képesség, amihez szükségünk van, hogy egyesítsük a vizuális és a motorikus képességeinket, lehetővé téve, hogy a kezünket a szemünk által kapott vizuális stimuláció vezérelje. A szem-kéz koordináció különösen fontos a gyermek normális fejlődéséhez, valamint fontos készség, amelyet a felnőttek naponta számtalan tevékenység során használnak.
  1. Három hónapos korra a csecsemők többsége fontos mérföldkövet ér el e téren: szándékosan a látóterükbe vihetik a kezüket. Mostanra, mikor játszanak a saját kezeikkel, figyelik is őket. Ugyanakkor elkapják a pillantásukat a látóterükön belül lévő tárgyakat is, ez az ismétlődő tevékenység lehetővé teszi, hogy gyakorolják a távolság becslését és a kezek irányítását.
  2. 4-5 hónapos korban a szem-kéz koordináció elérte azt a fejlettségi szintet, hogy a csecsemő már manipulálni tudja a tárgyakat. Hat hónapos korára pedig már távolról is összepontosíthat tárgyakra, és következetesen követheti őket a szemével. Első évének utolsó hónapjaira egy gyermek elmozdíthatja a tekintetét a két kezében tartott tárgyak között, és összehasonlíthatja őket egymással.
  3. A szem-kéz koordinációhoz hozzátartozik a tárgyak kézből-kézbe való adása. Ezen a készségen a gyermek hónapokig fog dolgozni. Ez a készség az ötödik és a hetedik hónap között következik be. Ez az első lépés az öltözködéshez, evőeszközökkel való evéshez és a zsírkréták tartásához. Az egymásba fordított két korong pontosan így lett kifejlesztve, hogy ezt támogassa, fejlessze.

Nagymotoros készség

  • A nagymotoros készségek azok, amelyek lehetővé teszik a mindennapi funkciók, mint például az állás, járás, futás és ülés elvégzését. Egy újszülöttnek sok mindent kell elsajátítania, mielőtt mászni, sétálni vagy labdázni kezdene.
  1. 0-3 hónap kor között a hason töltött idő nagy szerepet és fontosságot kap. Amikor a gyermeket a hasára tesszük, észrevehetjük, hogy elkezdni felemelni a fejét és a mellkasát. Sok baba ugyanakkor kifejezetten nem szereti a hason töltött időt. Ilyenkor tegyünk elé olyan tárgyakat, amik elterelik a figyelmét, hogy éppen milyen pozícióban is van.
  2. 6-9 hónap kor között a gyermek már tud ülni egy kis segítséggel. Ezután addig tud ülni, amíg a kezére támaszkodik. Végül, amint a hátsó és hasi izmok megerősödnek, már teljesen egyedül is tud ülni. Így ülés közben felszabadul a keze és tudja az egymásba fordított két korongot forgatni, ezzel is a csuklóját erősítve. Amint a gyermek mobilabbá válik, elkezd a pocakján csúszkálni és a körülötte lévő dolgokat felfedezni. Aztán pedig felemelkedik négykézláb állásba és előre-hátra ringatózik. Az egymásba fordított két korong pedig ösztönzi arra, hogy elkezdjen mászni. Majd arra is ösztönzi, hogy ezt a képességet gyakorolja, hogy elérjen számára érdekes és izgalmas dolgot (, főleg olyat, ami mozog is, de nem olyan gyorsan, hogy ne tudná ezt megfogni). Az egymásba fordított két korong nagyon érdekes a babának és finom mozgásának köszönhetően pedig könnyű „elkapni”.

Mi jellemzi a Montessori inspirálta játékokat és ezáltal a BabaBoz termékeit is?

  1. realisztikus és funkcionális: A gyerekeket iszonyatosan érdeklik az őket körülvevő világ, hogy segíthessünk annak megismerésében, minél jobban az igazihoz hasonlító tárgyaknak és játékoknak kell körül venni őket. Ezenkívül a realisztikus és funkcionális játékok, eszközök segítik az adaptációt, hiszen a gyerekek azt szeretnék csinálni, amit mi szülők/ gondviselők.
  2. természetes anyagból készült: Fa, gyapjú, fém… A természetes anyagok érintése már magában hordoz rengeteg információt, szenzorális élményt, tapasztalatot, ami segít a gyermekeknek megérteni a világot. Nem mellesleg a természetes anyagból készült játékok nem bocsájtanak ki semmilyen káros kemikáliát, valamint rendkívül időtállóak.
  3. a gyermek fejlettségi szintjének megfelelő: fontos tudnunk, hogy a gyermek éppen melyik fejlődési szakaszon megy keresztül ahhoz, hogy e fejlődési szakaszt legjobban támogató játékkal, eszközzel tudjuk ellátni őt. Ez annyit jelent, hogy kompetenciájuknak, képességükhöz legoptimálisabban igazodó (,érdeklődését követve) játékokkal, eszközökkel látjuk el.
  4. esztétikus: Fontos, hogy a játék ne stimulálja túl a gyermekeket és szemüknek kellemes legyen. A szépség elősegíti a koncentrációját és felüdülést kínál a léleknek, ami aztán megalapozza jövőbeli esztétikai érzéküket. Emellett ezek a játékok növelik a kíváncsiságot, hívogatók.
  5. egyszerű és letisztult: egy-egy játék nem túl zsúfolt/túlterhelt, de jól látható. Épp elegendő stimulációt biztosít, ami a gyermekek életkorának megfelelő. Ez az egyszerűség és letisztultság hatással van a gyermekek munkájára. Megkönnyíti a választást, megelőzi a frusztrációt, támogatja a környezet tiszteletét, segíti a koncentrációt. Ellenkező esetben, az olyan játékok, amik túlzsúfoltak, ’sok mindent tudnak’ könnyen elvonják a gyermekek figyelmét, és kevesebb ideig / csapongóan – kevésbé elmélyülten dolgoznak velük.

Minden játék úgy lett megtervezve, hogy ennek segítségével támogatni tudd gyermekedet a természetes fejlődési útján: gyerek méretűek, tehát a gyermeked méretéhez igazodó, önellenőrző funkcióval ’éllátott’, az az a gyermeked önmagukat tanítja, hibáinak tudatában ítéli meg magát, ezáltal nem fog függni valaki más ítéletétől. Ehhez azonban az kell, hogy minden eszközt és játékot lehetőleg a megfelelő időben mutass be neki. A következő oktató füzet segít ebben neked. Az oktató füzet hiteles Montessori forrásból íródott, hogy szakszerű tudást tudjunk ezáltal átadni. Ne felejtsd el azonban, hogy a leírt bemutatások nem mindig úgy működnek otthon, mint a Montessori intézményekben. Játékaink fő célja, hogy minőségi időt biztosítson neked és gyermekednek, hogy az együtt töltött idő minden szempontból örömteli legyen.

Ami még fontos: termékeink FSC® jelzéssel rendelkeznek, ami azt jelent, hogy az ezzel a jelzéssel ellátott termékek fa alapanyaga felelős erdőgazdaságból és egyéb ellenőrzött forrásból származik. Ezáltal segítjük a környezettudatos fogyasztói döntést, ami a Földünk tüdejét jelentő erdők megtartását segítik. A termékeink ezenkívül megfelelnek az EN71 biztonsági és minőségi szabványoknak (európai játékszabvány) és rendelkeznek CE jelzéssel.