Leírás
Montessori Építőtorony (lila, zöld, narancs)
Az angol irodalom ezt az eszközt, játékot úgy hívja, hogy nesting boxes, azaz fészkelő dobozok, itthon inkább az építőtorony megnevezés, ami elterjedtebb. Ezt a fejlesztő játékot a sokrétű felhasználása miatt 18 hónapos kortól, 3 éves korig ajánlják az erre szakosodott szakemberek, de a későbbiekben is használható akár tárolásra, akár másik játék kiegészítéseként. Felhasználásának csak a képzelet szabhat határt.
Ha azt hinnénk, hogy a gyerekek ezzel az egyszerű, de igen nagyszerű játékkal az építésen kívül nem sajátítanak el más képességet, tévedünk. Ők nem csak egyszerűen játszanak vele, hanem kísérleteznek, problémamegoldó és kritikus gondolkodási képességeket fejlesztenek közben. Ezek a fészkelő dobozok kivételes tanulási lehetőségeket kínálnak. A különböző készségek elsajátításában segítenek:

Ügyesség és finommotorika
A tárgyak felvétele és egymásra helyezése az alapvető manuális kontroll (megfogás, elengedés) elsajátításában, kialakításában nyújt segítséget. A tudatos nyúlás-, megfogás-, elengedéshez szükségük van a gyerekeknek arra, hogy az ujjaikat irányítsák és tudatosan helyezzék el. Mivel a csecsemőknek még nincs kézügyességük vagy finommotoros vezérlésük, először egész kezüket használják fel a nagyobb kockák megfogásához. Így elsősorban a legnagyobb kockák felhasználására kerül sor, majd szépen lassan előrehaladnak a kisebb kockák felé, amik kontrolláltabb megfogást igényelnek.
Színek elsajátítása és számolási készségek
Toronyépítés közben megtaníthatjuk gyermekünknek az alapszíneket, illetve segíthetünk neki az alapvető számolási készségek elsajátításában.


Nagymotoros készségek
6 hónapos kortól kezdve a csecsemők testtartása stabilabbá válik, hogy képesek legyenek egyedül ülni, valamint elkezdenek a mozgásuk összehangolásán is dolgozni. Az ülés közbeni játék (kockák egymásra/ egymásba való rakása) lehetővé teszi a csecsemők számára, hogy megszokják a maguk stabilizálását, miközben mozognak és használják a kezüket.
Vizuális- és térbeli észlelés
A tárgyak egymásba, illetve egymásra rakása segít megérteni a tér észlelését, hiszen ahhoz, hogy egymásra/ egymásba tudják tenni a gyermekek a kockákat vizuálisan fel kell mérniük, hogy hova helyezzék az egyes darabokat mind önmagukhoz, mind a többi darabhoz képest. A kisebbeknek a kockák egymásba helyezése több útmutatást kínál a vizuális érzékelés korai szakaszában. Idősebb gyerekek számára fokozott irányítást igényel, hogy a darabokat egymásra rakják, úgy, hogy azok egyensúlyban maradjanak és ne dőljenek le.


Kéz-szem koordináció
Számunkra egyszerű képességnek tűnik, hogy valamit egymásba vagy egymásra teszünk. Ez a gyerekeknek azonban nagyon nagy koncentrációt, „tanulást” jelent az elején, hogy a tárgyakat pontosan arra a helyre tudják tenni, amit ők kinéztek nekik. Ezt a tanulást pedig legjobban erre megfelelő játékokkal tudjuk támogatni.
Különböző nyelvi kifejezések megértése, gyakorlása: kicsi, nagy, kisebb, nagyobb, legnagyobb, legkisebb & alakok és méret tudatossága
A játék a tökéletes eszköz a gyermekek „tanítására”, miközben önfeledten játszanak a toronnyal megtaníthatjuk nekik, hogy melyik a legnagyobb kocka és melyik a legkisebb. Aztán megkérhetjük rá, hogy adják oda a legnagyobbat. Miközben játszunk velük, figyeljünk arra, hogy milyen szavakat használunk és próbáljuk meg többször elismételni, hogy megmaradjon a gyermekünkben. (Ezen tulajdonságok tanításáról bővebb információt találtok a termékhez tartozó foglalkozó füzetben.)


Kreativitás gyakorlása
A nyílt végű (open ended) játékok fontos ismertetőjegye, hogy nincs egyetlen módja a játszásnak. A játék módjának csak a gyermekek fantáziája szabhat határt. Bíztassuk arra a gyermekeket, hogy keressenek alternatív felhasználási lehetőségeket a kéznél lévő dolgokhoz.
Problémamegoldó- és kritikus gondolkodás készség
Ez a játék tökéletes arra, hogy a gyerekek egyedül is játszhassák anélkül, hogy egy felnőtt irányítaná vagy a hibáit javítgatná. Ez a játék úgy lett kialakítva, hogy a hibázás lehetőségét is magába foglalja, de a gyermek egyedül is képes legyen vele játszani, valamint saját magát kijavítani. Mind a toronyépítés, mind a kockák egymásba rakása közben a gyermek saját maga azonnal visszajelzést kap a feladat helyességéről.

Másik ismertetőjegye a játéknak, hogy a piacon szereplő építőtornyokkal, fészkelő dobozokkal ellentétben nincsen semmilyen figura az oldalán, ennek egyszerű oka van: főként az első életévekben a gyerekeket sokkal jobban vonzzák az igazi tárgyakról készült fényképek, mint a róluk készült rajzok, azok ugyanis elvonatkoztatást, fantáziát igényelnek. A kisgyermekeknek még nincsen akkora fantáziájuk, nincs megfelelő elvonatkoztató képességük, ezért felesleges olyan segédanyagokat venni, amelyekben mesebeli személyek és világok szerepelnek, mert ezek másik kontextusba vezetik őket, ezzel esetleg összezavarodnak. A kisgyermekek ugyanis nem képesek elvontan gondolkodni, egy kitalált világról megérteni, hogy az nem létezik.
- A termék tisztítása: a fa alapvetően természetes antibakteriális tulajdonsággal rendelkezik, így a baktériumok sem tapadnak meg annyira rajta, mint egy műanyag játékon, ezért javasolt csak néhány hetente megtisztítani. Természetesen ha leesik, koszos lesz, akkor nyugodtan gyakrabban is. Mi az ecetes-vizes oldatot javasoljuk, mert annál természetesebb nincsen, mégpedig úgy, hogy egy pici ecetet keverünk meleg vízbe (, ha szeretnénk egy kis mosogatószert is csepegtethetünk bele). Majd bepermetezzük vele a játékot (fontos, hogy ne áztassuk el a fát, mert felszívja a vizet és tönkremegy, illetve a fa természeténél fogva elkezdhet gombásodni). Aztán áttöröljük egy tiszta, meleg vizes ruhával és hagyjuk megszáradni.
- A játékhoz tartozik egy oktató kisfüzet, ami a számlával kerül automatikusan kiküldésre. De mit is tartalmaz? Az oktató kisfüzet fejlődési területekre van lebontva és azon belül is egy rövid leírás a fejlődési területről, majd hozzá konkrét öteletek/ gyakorlatok, hogy az adott fejlődési területet, hogyan lehet fejleszteni a megvásárolt játékkal.
- Számunkra a legfontosabb, hogy valós és hiteles információt adjunk tovább, ezért a játékhoz tartozó oktató kisfüzetet AMI diplomás Montessori pedagógus lektorálta.
- Fa: B/BB minőségű nyír rétegelt lemez. A B/BB minőség kifejezetten magas elvárások kielégítéséhez megfelelő, így tudunk nektek kimagasló minőségű játékokat nyújtani. Az első B azt jelenti, hogy a rétegelt lemez B oldala gyakorlatilag hibamentes, míg a BB oldalra jellemzőek a javítófolttal történő felületi korrekciók. A minőség mellett azonban nagyon fontos az, hogy időtálló legyen, pont ezért készülnek a termékek nyírfából, hiszen a nyírfának kiemelkedő a nagy rugalmassága és szívóssága, tehát az ütő-hajító szilárdsága.
- Ragasztó: német vízbázisú ragasztó, ami ellenáll a nedvességnek, illetve teljes mértékben megfelel a DIN EN 204 szerinti D3/D4 követelményeinek.
- Olaj: termékeink paraffin olajjal vannak kezelve, ami segít a fa megóvásában, ellenállóbbá teszi a kosszal és a nedvességgel szemben is, így növeli a játékok élettartalmát. A paraffin olaj környezetbarát ásványolaj, ami felületkezelő anyag a faiparban, ami színtelen, szagtalan, íztelen és hipoallergén.
- Festék: vizes-diszperziós fénylakk, amely alkalmas fa-gyermekjátékok bevonására. A lakk megfelel a 2009/48/EK, EN 71-3:2019, MSZ EN 71-9 2B, 2C, 2D, 2I.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.